نیکان...ستاره درخشان آسمان

عشق من نیکان در تاریخ ۲۱/۱۰/۸۷ساعت ۱۲:۴۵ظهربا قد ۴۸سانت و وزن۲.۷۵۰کیلودر بیمارستان سعدی اصفهان پا به عرصه گیتی گذاشت

نیکان...ستاره درخشان آسمان

عشق من نیکان در تاریخ ۲۱/۱۰/۸۷ساعت ۱۲:۴۵ظهربا قد ۴۸سانت و وزن۲.۷۵۰کیلودر بیمارستان سعدی اصفهان پا به عرصه گیتی گذاشت

به پسرم درس بدهید ...

به پسرم درس بدهید ...

به پسرم درس بدهید ...آبراهام لینکلن نامه ای به آموزگار پسرش نوشت. نامه جالبی است که بخشهایی از آن را برایتان نقل کرده ام.
...

او باید بداند که همه مردم عادل و همه آنها صادق نیستند. اما به پسرم بیاموزید که در ازاء هر شیاد انسانهای درست و صدیق هم وجود دارند. به او بگوئید در ازاء هر سیاستمدار خودخواه، رهبر با همتی هم وجود دارد. به او بیاموزید که در ازاء هر دشمن دوستی هست. می دانم که وقت می گیرد، اما به او بیاموزید، اگر با کار و زحمت خودش یک دلار کاسبی کند، بهتر از این است که جایی روی زمین پنج دلار پیدا کند.به او بیاموزید که از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد. او را از غبطه خوردن بر حذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید.اگر می توانید به او نقش مهم کتاب در زندگی را آموزش دهید. به او بگوئید که تعمق کند. به پرندگان در حال پرواز در دل آسمان دقیق شود. به گلهای درون باغچه، به زنبورها که در هوا پرواز می کنند، دقیق شود. به پسرم بیاموزید که در مدرسه بهتر این است که مردود شود، اما با تقلب به قبولی نرسد.به او بگوئید به عقایدش ایمان داشته باشد، حتی اگر همه در جهت خلاف او حرف بزنند.به پسرم یاد بدهید که همه حرفها را بشنود و سخنی را که به نظرش درست می رسد انتخاب کند. ارزشهای زندگی را به پسرم آموزش دهید.اگر می توانید به پسرم یاد بدهید که در اوج اندوه تبسم کند.
 
به او بیاموزید که در اشک ریختن خجالتی وجود ندارد. به او بیاموزید که می تواند برای فکر و شعورش مبلغی تعیین کند. اما قیمت گذاری برای دل بی معناست.به او بگوئید که تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را برحق می داند ، پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد.در کار تدریس به پسرم ملایمت به خرج دهید، اما از او یک نازپرورده نسازید. بگذارید که شجاع باشدتوقع زیادی است، اما ببینید که چه می توانید بکنید. پسرم کودک کم سال بسیار خوبیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد